lauantai 1. helmikuuta 2014

Extreme-kysymyspostaus

Extremenä siis luvassa kysymyksiä ja niiden vastauksia! Mulle on tullut ihan sähköpostiin ja muissa netin hienoissa maailmoissa kysymyksiä, joihin on pyydetty vastausta blogissa (mikä on kyllä sinällään ihmeellistä, että blogia ei kovinkaan moni lue...). No, tästä se lähtee vaikka lyhyttä postausta tulossakin.

Ketkä bannerin hevoset ovat? Kerro niistä lyhyesti? Bannerissa keskellä on tosiaan oma vanha herrani. New-Forest kyseessä, vahvan luonteen omaava. Lue lisää toki esittelystä! Vasemmalla on suokkiruuna Rosetan Poika joka entisellä tallilla tuntsarina toimi ja mulla ''kisahevosena''. Hieno putte joka myytiin ratsastuskoulun lopettaessa, edelleen ikävä poikaa. Oikealla taas vuonistamma, josta voi lisää lukea edellisestä postauksesta :)

Rosetan Poika/''Ege''


Kuinka monta hevosta teillä on? Omia on kaksi, mun poni ja äitini hevonen, kolmantena tallilla vielä meidän kaverin suokkitamma joka osittain onkin meidän vastuulla.

Miksi päätit mennä Harjuun opiskelemaan? Mulle hevosala on aina tuntunut siltä ainoolta ja oikeelta ratkaisulta, ja mitä enemmän sitä mietin sen varmemmin tähän tulokseen tulin. Ohjuriksihan mä yritin, mutta ei yks lisävuosi pahaa tee!

Onko Harjussa ollut sellaista kun kuvittelit, rankempaa, vai helpompaa? Melkeinpä helpompaa kun mitä mä odotin. Ehkä oon vaan tottunu tekemään myös tallitöitä, mutta eipä noista mikään kovin rankalta tunnu, enintään sitten se lukio.

Onko sulla ja Markolla jotain teemaväriä? Sininen lähinnä jos jotain, mutta kyllä me siitä luistetaan tosi paljon. Joskus taas leikitään homopoikaa pinkeissä.

Onko teillä muita lemmikeitä, jos on, niin mitä? On, ihan liikaa. Yks pupu löytyy, 2 kääpiöhamsteria, tällä hetkellä 10 koiraa + 5 koiranpentua.

Tiny Temptresses Sealed With A Kiss/''Sissi''


Mikä kamera sulla on? Nikon D3100. En mä muuta siitä oikein osaa kertoa, eikä kiinnosta niin pitkälle ku jotain kuvia aikaseksi saa.

Kerro pitkästi sun ja ponin tarina? Tästä nyt tulee lähinnä tiivistelmä. Poni oli tosiaan samaisella ratsastuskoululla kuin ekassa kysymyksessä esiintynyt suokki, jossa sitten poniin kiinnyin. Se oli aina vähän yksin ja tosi haastava tapaus, mutta valtas mun sydämen kokonaan! Alussa ei meillä oikeen sujunu mikään, tarvitsin apua taluttamiseenkin, ratsastus meni männyn alle, ja välillä musta tuntu ettei mikään onnistu. Vuosien kuluessa kuitenkin me päästiin aina vaan parempaan yhteistyöhön. No ratsastuskoulun lopettaessa mietittiin vaihtoehtoja ja päädyttiin siihen että poni jää mulle. Siitä asti ollaan kehitytty koko ajan eteenpäin, toki parin takapakinkin kanssa, mutta tässä ollaan enkä mihinkään tätä vaihtais!



Mikä satula teillä on käytössä? Joku Hubertuksen ikivanha malli, mut sopii ponin selkään ja ihan suht hyvä istuukin, joten miksipä ei! Ihan käypä satula, koulupainotteinen yleissatula kyseessä.

Päästätkö muita Markon selkään? Reeta on siellä kävässy vähän enemmän ja Laura vähän vähemmän nyt Harjun aikana, mutta aika valikoiva mä oon siinä että kuka käy ja mitä tekee. Tähän asti kun ollaan tultu ihan omin avuin niin mä en tahdo, että poni ''menee pilalle'' muiden ratsasteluista, vaikka tuskin näin kävisikään. Silti oon siinä hyvin tarkka, mutta kyllä, päästän muitakin selkään :)

Voitko tehdä varustepostauksen? En nyt ihan heti, mutta tulossa sellainen jossain välissä (kun jaksan) on sekä minun että ponin varusteiden kohdalta. Katsoo nyt vielä, että millon tämä tulee toteutettua kun mulla on vähän hitaammanpuoleisia nää jotkut asiat.. :D

Kuinka usein hyppäät ponilla? Nykyisin melko harvoin, mutta pyrin hyppäämään edes jotain kerran kuukauteen. Ikä toki vaikuttaa osin, mutta myös se, että haluan pohjan olevan juuri hyvä eikä melkein, perfektionisti kun olen.

Kuinka montaa blogia luet? Vaikka mitä anonyymina, lukijana olen ehkä noin kymmenessä. Kun sitä vaan aktivoituis...

Tekeekö poni koskaan mitään pahaa? Jos ei lasketa sitä, että tän vuoden aikana se on rikkonu mun jalan ja periaatteessa kädenkin, niin eipä oikeestaan. Joskus se saa jonkun hyppykohtauksen ja lennän selästä vähän niinku leppäkeihäänä ja joskus rynnii taluttaessa/muuten vaan karsinasta ulos, mut lähtökohtasesti se on ihan kiltti (ainakin mä uskon niin).


Harjussakaan ei nyt oo tosiaan mitään erikoista tapahtunut, maanantaina ratsastus Sandralla, suhteellisen kuumalla tammalla ja tiistaina estetunti Karkilla. Molemmista pidin ihan huimasti, hienoja hevosia ja suhteellisen haastavia ja erilaisia ratsastaa! En oo pitkään aikaan niin tyytyväinen tunnista ollut kun näiden molempien kanssa sitten olin koko loppuviikon, koeviikosta huolimatta..Numeroita odotellessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti