lauantai 22. maaliskuuta 2014

Haaste + vklp Harjussa!

Kiitos haasteesta Henna! Valitettavasti mä oon kuitenkin tämän haasteen jo kerran tehnyt, joten en muuta tee kuin vastaan Hennan antamiin kysymyksiin - kuitenkin, kaikki bloggaajat joiden blogeilla alle 200 lukijaa, niin teidät on minun puolestani haastettu!

Haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.

Haastetuiden kysymykset 
1. Onko sinulla omaa hevosta, jos on mikä sen nimi on? 
- On oma - enemmän tietoa kohdasta ''Poni''.
2. Monellako hevosella/ponilla olet ratsastanut?
- Ihan liian monella, että voisin sen tähän laittaa. Jos pistän arvauksen, olisikohan 50 lähelläkään?
3. Mitä pukisit vuokra hepallesi/ponillesi (jos sinulla on)? 
- ömm.. Mä en vaan osaa vastata tähän! Ihan peruskamoja vaan?
4. Missä paikoissa olet ratsastanut?
- Siellä täällä. Maneesissa, kentällä, metsässä, pellolla, järvessä, hiekkakuopilla...
5. Oletko koulu- vai estepainotteinen? 
- Ehdottomasti koulu, mutta esteetkin menee.
6. Milloin viimeksi ratsastit? 
- 4 tuntia sitten :D
7. Onko sinulla lemmikkiä, jos on niin mikä?
- Ponin lisäksi mulla on koira - perheellä toinen hevonen, 2 lammasta, 10 koiraa, 2 hamsteria, pupu..
8. Oletko välineurheilija? 
- En.
9. Oletko koskaan pudonnut? 
- Ai että olenko? Juu.
10. Onko sinulla jokin idoli tai muu, johon olet ihan lääpällään? 
- Eipä vissiin?
11. Miksi valitsit juuri ratsastuksen, oletko nauttinut siitä?

- Oon nauttinu, ei tässä muuten olis mitään järkeä. Mä rakastan tätä mitä mä teen, enkä mihinkään vaihtaisi!

Tähän samaan teen nyt pikaisen postauksen muustakin elämästä! Vietän jälleen siis viikonloppua Harjussa, joten on ainakin ponin kanssa ollut aikaa. Eilen pikkusella oli vähän enemmän virtaa ja sai mut kaadettua juoksuttaessa, kun kääntykin yhtäkkiä toiseen suuntaan... (: Ratsastaessa kuitenkin oli poni ihan mukava ja kivasti avuilla. 

Tänään meninkin ensin Willyllä (miks musta tuntuu, että löydän itteni tän hevosen selästä useemmin kun alunperin uskoin käyvän) ja sitten ponilla. Willy toimi aika mukavasti, huomas kyllä ettei ollu ollenkaan omille avuille jäänyt - alkuun meno oli vähän jäykkää molempien osalta, mutta loppua kohti parani ja saatiin oikeastaan aika kivoja pätkiä, vaikkei muuten ollut meidän yhteinen, onnistunut päivä. Poni taas oli tänään vähän laiskemmalla tuulella kuin eilen. Alkuun juoksutin sen sivuohjien kanssa ja hyppäsin taas selkään. Tällä kertaa olin kyllä selässä vähemmän aikaa, kuin maasta käsin sen kanssa tein, mutta tärkeintähän on, että ponikin liikkuu. 

Jollakin saattaa herätä kysymys siihen, että miksi mä juoksutan ponia ennen kuin hyppään itse selkään. Ennenhän mä oon ihan vaan mennyt suoraan selkään ja sieltä verrytellyt hyvin, mutta nyt on jotenkin tuntunut siltä, että poni saa vähän paremmin lihakset auki (ts. helpommin) kun siellä selässä ei ketään ole, vaan saa suhteellisen vapaasti liikkua alkuun. Ja mä pidän siitä itekin, että vähän herään ennen kuin lähden tekemään yhtään mitään ponin kanssa - liikunhan siinä itse samalla, kun poni liikkuu, varsinkin kun välillä pyydän sitä menemään suoraan ja vähän venyttämään askelta.
Loppuun pari kuvaa vielä Willystä joskus muutama viikko sitten, mutta en halua postausta täysin kuvattomaksi jättää..! Laatu on kuvissa taas 5/5, kun ei toi maneesi oo todella se otollisin iltakuvaamiseen..




Astetta tiukempi käännös..



2 kommenttia:

  1. Oi tää Willy on nätti <3
    Nimim. Rakastunut ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten en oo huomannu tätä :o No mutta Wilpero kiittää kuitenkin! :)

      Poista